Нова бактерия се крие в езеро под 4 км лед

Руски учени твърдят, че са открили нова бактерия в езерото Восток, което се намира под 4-километров слой лед в Антарктика, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
"Преди една седмица завършихме последните си анализи и открихме ДНК на бактерия, която не отговаря на никой познат досега вид в международните база данни", заяви Сергей Булат, специалист от Института по ядрена физика в Санкт Петербург.
След две десетилетия сондажи руски екип успя да достигне през месец февруари 2012 година до водите на езерото Восток, което е разположено в едно от най-недостъпните места на планетата на 3 769 м дълбочина. Учените успяха да вземат проби, чийто анализ според тях ще разкрие нови страни от еволюцията на живота на Земята и дори нови форми на живот. Нови проби от езерото предстои да бъдат взети през месец май.

Руските учени възнамеряват да стигнат до дъното на езерото в периода 2013-2014 година. Дълбочината на водата под ледения слой е между 600 и 700 метра. Водата на езерото Восток, което има размерите на езерото Онтарио, е останала в течно състояние, благодарение на геотермалното затопляне и на изолацията от леденото покритие.

Източник: dir.bg