Изучаване на чужди езици

Къща за гости

Загадка - още един радиационен пояс на Земята

Американски учени са открили с помощта на сондите Ван Алън, изведени в орбитата през август миналата година, още един радиационен пояс на Земята, което предизвика объркване сред астрономите и специалистите в НАСА.
Обявявайки за неочакваното откритие, космическото ведомство на САЩ го определи като „загадъчно” и „феноменално”, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от "Фокус".
„Не знаем защо по-рано не сме видели този радиационен пояс”, призна водещият сътрудник на Центъра за космически полети „Годард” Шри Канекъл. "Не знаем дали става дума за някакво рядко явление. Природата винаги е способна да ни учуди", допълни ученият.

Канекъл съобщи, че третият радиационен пояс е бил открит от космическите апарати между два други – вече известни – зони на повишена радиация, намиращи се на височина на няколко хиляди километра над Земята.

„От начало помислихме, че това изглежда много странно и навярно нашите прибори отчитат грешни данни. Но с времето радиационният пояс си остана на място. Ние проверихме приборите и се убедихме, че с тях всичко е наред”, разказа специалистът.

Учените обаче бяха изправена пред нова изненада. След около месец след началото на наблюдението третият радиационен пояс е изчезнал след мощно изригване на Слънцето, демонстрирайки непостоянния си характер.

Двете сонди на Ван Алън бяха изстреляни от Кейп Канаверал на 30 август. Те са наречени на американския физик Джеймс Ван Алън, открил преди половин век радиационните пояси на Земята, които носят неговото име.

Източник: dir.bg